var är världen påväg?!

Måste bara dela med mig av en händelse. Jag och en kompis var på McDonalds och var tvungna att sitta ute på grund av att jag hade hund med mig.
Men i alla fall, till saken.
När vi sitter där ute på Liljeholmstorget och äter kommer det två små tjejer som sätter sig i andra änden på samma kupolformade bänkgrejs. Och totalt random halar den ena av de två flickorna upp ett cigarettpaket och tänder sig en cigg. Alltså seriöst, dom kan ha varit max tretton år! Var är världen på väg, allvarligt talat? Jag blev så ställd och frågade min kompis. Ingen av oss har svaret på den frågan, så jag lär fortsätta grubbla.

13 år och rökare. Det är över min förståelse. Det är varken coolt eller "sexigt" att röka. Man dör i förtid, blir ful i käften och i hyn. Till vilket pris? Att slösa 50 kr en-två gånger i veckan på giftiga pinnar.
Ät svamp istället! Det är i alla fall gratis.

Well, nu har jag fått ur mig vad jag ville.


Slap yourself.

Kommentarer
Postat av: Rackarbiatch, Utan mitt ego är jag inget!

åååh hatar när väldigt unga röker :S SJUKT !

2010-11-19 @ 23:46:16
URL: http://rackarbiatch.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0